Autoliiton palveluille täysi kymppi

Tammikuisena lauantain pakkasaamuna 30.1.2021 kävin kaupassa ostamassa pojalleni Tonylle täytekakun ja viinipullon syntymäpäivälahjaksi seuraavan päivän visiittiä varten. Sainkin ostettua lahjukset, tulin kotiin ja vein ostokset odottamaan seuraavaa päivää.

Sunnuntaiaamuna oli vielä kovempi pakkanen. Sain auton ovet auki, asetin kakun ja viinipullon kassiin takapenkille ja aloitin raappaamaan autoa. Kun sain homman tehtyä, niin totesinkin että auton ovet olivat menneet keskuslukon kautta lukkoon. Siinä naapurin kanssa etsittiin, jos vaikka avaimet olisivat tippuneet auton vierelle. Ei löytynyt, joten ei auttanut muu kuin miettiä muita keinoja. Tietenkään ei ollut vara-avainta.

Tuttu autonkorjaaja ehdotti pienimmän ikkunan särkemistä ja siitä autoon sisälle. En kuitenkaan ihan heti antanut periksi, vaan mietin muuta ratkaisua. Etsin vielä vara-avainta, siinä kuitenkaan onnistumatta. Totesin, että ainoa vaihtoehto oli avaimien jääminen auton sisälle. Ovien oli täytynyt lukkiutua automaattisesti, kun kiersin autoa raapan kanssa.

Maanantaiaamuna muistin, että minähän olen Autoliiton +jäsen ja soitin sinne klo 07.31 (tarkistin sen äsken puhelimestani). Vähän ajan päästä pihaan ajoi hinauspalvelun auto. Sain sieltä todella hyvää palvelua. Klo 08.01. minulla oli auton ovi auki ja jäätynyt kakku ja viini saatavilla. Autoon ei tullut mitään jälkiä tai vammoja. Palvelu oli todella ensiluokkaista. Kaiken lisäksi se sisältyi jäsenmaksuun.

Tästä opin ainakin sen, että pidän vara-avaimen saatavilla ja Autoliiton jäsenkortin mukana.

Haluan tässä julkisesti kiittää tästä todella hyvästä tänä päivänä ehkä harvinaisen hyvästä palvelusta. Myös me Elatusvelvolliset ry:ssä panostamme hyvään jäsenpalveluun.  

Suosittelen lämpimästä Autoliiton jäsenyyttä kaikille. Säästin varmasti tällä yhdellä kerralla koko vuotuisen jäsenmaksun.

Ahti Hurmalainen

Elatusvelvollisten Liitto ry:n puheenjohtaja